Tłumaczenie audiowizualne z wykorzystaniem oprogramowania internetowego, Sacharydy – reakcja z odczynnikiem antronowym, Analiza bilansu spółki giełdowej, Rachunkowość zarządcza, Napięcie powierzchniowe (pomiar metodą kroplową, bańki mydlane), Podstawy programowania w języku C/C++. Zastosowanie do implementacji prostych algorytmów, Analiza fizykochemiczna wybranych produktów mlecznych…
To tylko niektóre z tematów wykładów i eksperymentów, w których uczestniczyli uczniowie naszej szkoły. Miały one miejsce 10-11.04, w trakcie wiosennych warsztatów weekendowych online dla uczniów szkół uczestniczących w projekcie Małopolska Chmura Edukacyjna. Zajęcia prowadzone były przez pracowników uczelni, miały na celu podniesienie kompetencji kluczowych uczniów.
Uczestnikiem warsztatów mógł być każdy uczeń szkoły i mógł wybrać dowolny obszar warsztatów, który go interesuje np. chemia – Politechnika Krakowska, j. angielski i j. francuski – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, biologia – Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, matematyka z elementami rachunkowości – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, fizyka – AGH w Krakowie , informatyka – WSTiE w Suchej Beskidzkiej.
Część obszarów warsztatów cieszyła się większym zainteresowaniem niż zapewniona przez organizatorów ilość miejsc, w wyniku przeprowadzonej rekrutacji do udziału w wiosennych warsztatach weekendowych zakwalifikowało się 34 uczniów z naszej szkoły.
W opinii uczestników zajęcia były bardzo dobre, ciekawe, pozwalały na lepsze zrozumienie tematu poprzez pokazanie wielu kwestii zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej.
Zainteresowanie warsztatami pokazało świadomość inwestowania we własne umiejętności, w podnoszenie własnych kompetencji w dziedzinie, którą się interesujemy – w myśl hasła: „Inwestycja w siebie – to się opłaca”.